У ВРЕМЕ ЕВРОИНТЕГРАЦИЈА: КОМЕ ЋЕ ДА ЦРКНЕ КРАВА?

FOTO Kome će da crkne kravaОвога лета су две београдске изложбе завределе ванредну пажњу домаћих медија. Прва је “Нецензурисане лажи“ коју је у галерији “Прогрес“ приредила Информативна служба Српске напредне Странке. Ова изложба приказује медијске садржаје из претходне две године који блате актуелну власт. Аутор друге изложбе је стрип цртач Марко Сомборац, који је у Кнез Михаиловој улици под “отвореним небом“ на двадесетак паноа презентовао више од 150 стрипова објављених у дневнику “Блиц“.

Обе изложбе третирају политичке теме и обе су против власти. Ако их паушално посматрамо могли бисмо да закључимо да носе исту поруку. Изложбе се, заправо, разликују у томе што је прву изложбу, организовану у галерији “Прогрес“, приредила актуелна власт која показује своју отвореност да стојички поднесе “ниске медијске ударце“ и исказује своју спремност да пред суд јавности изнесе доказ да у Србији нема цензуре, док ова друга изложба носи недвосмислену поруку да дискреционо право на “опозициону батину“ имају искључиво тзв. “независни“ медији, неретко финансирани страним парама, и њихови плаћеници, који свој таленат траће исмевајући све оне који нису по вољи њиховим газдама.

Колико је изложба “Нецензурисане лажи“ изиритирала медијске посленике склоне опозиционарењу показују многобројни текстови у недељницима и на интернет порталима у којима се ова изложба пореди са Гебелсовим изложбама приређиваним по Немачкој у периоду пре Другог светског рата.  Појединим новинарима је изложба у Прогресу малко повредила сујету, па су тако у својим написима изгубили сваки осећај за пристојност.

Главни и одговорни уредник дневника “Данас“ у колумни под увредљивим називом “Посрнула мадона са великим рејтингом“ на (про)америчком (Си-Ен)Ен1 пише да “за разлику од апстрактне уметности напредњак не схвата лако схватљиве ствари видљиве голим оком, па ако Коракс нацрта Чарлија Чаплина који личи на Вучића, напредњак ће одмах викнути: ‘Хитлер!’ А ако Коракс нацрта Вучића како са себе скида мрежасте чарапе, фантомку и црвене ципеле са високим потпетицама, што је метафорички приказ скидања одговорности за Савамалу, напредњак ће одмах викнути: ‘Проститутка!’ Тако да је Кораксу боље да пређе на апстрактно сликарство. Мада ту тек ништа не разумеју. Али се праве да им је све савршено јасно“.

Заиста би било увредљиво да тумачим шта је писац управо цитираног увредљивог написа  хтео да поручи својим уваженим читаоцима. Неразумевање између власти и опозционо оријентисаних медијских посленика управо је у различитим погледима на стварност. Док се власт труди да “ад хок“ анализом садржаја егзактно докаже како цензуре у српским медијима нема, ови други силно у јавности потенцирају како је цензура (све)присутна, па чак и по цену да таква иницијатива Србији нашкоди у ионако спором процесу евроинтеграција. Добро позната изрека “да комшији цркне крава“ може све много да нас кошта, јер овога пута та “крава“ није комшијина, него и политичара Вучића и новинара Петровића и карикатуристе Кораксића и свих аполитичних грађана, које све ове изложбе силно нервирају, дакле, наша – заједничка.

Пише: Предраг Прокопљевић

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: