РАСТАКАЊЕ БАЛКАНА: ВИРУС ЕКСТРЕМИЗМА РАЗАРА КОСОВО

IZVOR Getty imagesПолитика већег дела ЕУ и САД одиграла је на карту независности Косова са циљем да уз помоћ НАТО савеза постигне стабилност на Балкану. Косовска независност је само додатно појачала ризике унутрашњег и спонзорисаног насиља, било да је реч о делатности екстремиста и албанске мафије или радикалног ислама који је на Косову активан готово три деценије. Исламски тероризам на Косову је део политике велке Албаније“, али и више од тога. Косово, БиХ, Албанија и БЈР Македонија постале су транзитне зоне и регрутни центри исламског теротизма, прво мрежа Ал Каиде“, а онда и ИСИЛ-а.

Албанска сепаратистичка политика, колико год да се “удвара“ Западу и НАТО, кроз своје акције преко ИСИЛ-а, вехабија, муџахедина који долазе из Ирана, Саудијске Арабије, Турске, Сирије, Ирака, стално је у неком облику сукоба са културним вредностима Западне Европе и хришћанском традицијом Балкана. Преко БиХ и Косова ојачана је неоосманска и исламска политика која долази из Турске и ОИК (Организације исламсе конференције). Упоредо са доласком мисија НАТО, односно КФОР-а и УН (УНМИК) на Косово, ојачала је исламизација становништва кроз финансијску подршку исламских држава, пре свега Саудијске Арабије и Турске. Јачање исламског радикализма на Косову је прворазредни безбедносни ризик, како за Србе на Косову, тако и за Србију, али и за Балкан и ЕУ.

“Њујорк тајмс“ пише у својој анализи да је од времена када је 1999. године Београд после интервенције НАТО изгубио контролу на Косову, под присмотром америчких званичника, новац и утицај Саудијске Арабије је умногоме променио карактер муслиманске заједнице. Радикални имами појединих земаља Персијског залива шире вехабизам на Косову кроз добротворне организације, градњу нових џамија, утеривање страха и насиља, као и кроз регрутовање младих за борбу у Сирији на страни џихадиста.

Ширење вехабизма на Косову је у експанзији, а кренула је пркео БиХ и Санџака. Појавни облици упозоравају да девојке одбијају да се рукују са људима, а неке чак и не причају са мушким рођацима. Доста младића је отишло и прикључило се исламистичким групама. У новим џамијама изграђним саудијским новцем проповедају радиклани имами. Веома брзо се мења нови концепт радикалног ислама, а косовски Албанци се наводе да прихвате радикалне и фанатизоване облике ислама. Од 2000. године, па до сада сведоци смо формирања нових исламских организација које се сада, по писању “Њујорк Тајмса“, показују као веома опасне по Европу и верски подељен Балкан.

Пише: Томислав Кресовић

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

w

Повезивање са %s

%d bloggers like this: